Eerste dagen Canada - Reisverslag uit Delta, Canada van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Eerste dagen Canada - Reisverslag uit Delta, Canada van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Canada

Door: Rieny Vrieling

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

19 Juni 2018 | Canada, Delta

Renee was ruim op tijd om ons op te halen. We waren snel en zonder oponthoud op Schiphol. Heel fijn Renee, dat je ons gebracht hebt. Wij konden daardoor heel relaxed aan onze vakantie beginnen. Inchecken ging ook vlug. Bij de security werd mijn tas eruit gepikt. Door de krentebol en de koelelementen. Niks aan de hand trouwens, ik kon daarna weer verder lopen. Het vliegtuig had vertraging. Een half uur. Omdat we clubclass hadden geboekt mochten we als eerste instappen. Wat een zaligheid!! 2 ruime stoelen naast elkaar. De rij achter ons had dezelfde ruimte met 3 stoelen. Zo wordt vliegen een stuk aangenamer. In Calgary hadden we een stop om mensen eruit te laten. Erwas echter een passagier zoek. Die was in Calgary uitgestapt maar had geboekt voor Vancouver. Die koffers moesten er uiteraard wel uit. Uiteindelijk konden we verder naar Vancouver. Om 4 uur zijn we geland. De geplande tijd was 20 voor 4. Dat viel dus erg mee. De scanners bij binnenkomst zijn altijd even spannend, maar zelf je paspoort scannen, wat vragen beantwoorden en een foto maken, gaat erg snel. Paspoortcontrole wordt daardoor een peuleschil. Ook de koffers hadden we snel. Nog even geld pinnen en op naar de carrentals. We werden goed en snel geholpen. Een upgrade voor SUV hebben we afgeslagen. Kost wel weer extra 20 dollar per dag. We hebben niet veel nare ervaringen met autohuur. Toch hoor je dat vaak. Ook hier probeert men niet ons extra verzekeringen aan te smeren. We rijden richting bandb en het is hier prachtig zonnig weer. De gps heeft weer kuren want we krijgen geen aanwijzingen. Gelukkig heb ik een kaart van Vancouver. Onze bandb ligt erg landelijk. Als je de bergen op de achtergrond wegdenkt, is het net Nederland! We logeren dan ook bij familie De Boer. En ze hebben heel toepasselijk een dairyfarm. Het ruikt hier ook landelijk. Enig nadeel is de spoorlijn. Vrachttreinen die af en toe voorbijkomen en veel geluid produceren omdat er een onbewaakte overgang is. Jongens wat ben ik kapot, maar we moeten toch nog ff wat eten halen. Bij de safeway haal ik wat sushi en Peter gaat naar de Mac. Met pin betalen lukt niet, cc wel. Heel vreemd.

De volgende morgen is het wederom stralend weer. Onze Luka is jarig!! Jammer dat we er niet zijn. We gaan naar beneden om te ontbijten. Terwijl onze gastvrouw het ontbijt klaarmaakt, praten we over onder anderen Argentinie. Daar komt ze nl. vandaan. Het ontbijt is prima! Ham and cheeseomelet voor mij en voor Peter eggs sunny side up. Verder yoghurt met verse aardbeien en een croissant met zelfgemaakte jam......en heel veel koffie natuurlijk. Vandaag gaan we naar Stanleypark. 15 jaar geleden waren we hier ook. Exact op de dag af aangekomen in Vancouver. We gaan opnieuw naar de totempalen in Stanleypark. Verderop kunnen we de lionsgatebridge bewonderen en vervolgens hebben we langs het strand gewandeld. Onderweg kopen we een snowcone. Dit is een beker schaafijs met vruchtensiroop erover. We praten even met de verkoper. Ik merk op dat het zeer hygienisch is. Gaat volautomatisch en hij komt er niet met z’n handen aan. Dat gaat in Suriname heel anders met schaafijs! We klagen over het parkeerbeleid in Stanleypark. Hij is het volledig met ons eens. Voor een maand moet hij 800 dollar parkeergeld betalen. Daat moet je heel wat snowcones voor verkopen! We gaan terug naar de bandb. Wat is het hier druk op de weg. Gelukkig zijn we daar straks vanaf. In Delta gaan we op zoek naar de Telusshop(telefoonbedrijf) We kopen hier een canadeze sym (prepaid) zodat we kunnen bellen met Canadese nummers. Kan handig zijn. In de avond besluiten we om bij de Griek te gaan eten. Na verkeerd te zijn gereden, komen we toch bij het goede restaurant. We delen het voor- en nagerecht. Soort wednesdaynightaanbieding. De man, die ons helpt, vertelt dat hij kinderarts is, maar af en toe zijn broer uit de brand helpt. Zijn broer is nl. Eigenaar van het restaurant. Hij vraagt of ik met opzet mijn blouse en schoenen op elkaar heb afgestemt (zelfde print). Ik zeg hem dat dat toeval is. Oh no, is zijn antwoord, I’m old enough to know that there’s no such thing as coinsidence When a woman is involved.......het eten is heerlijk, maar wel een beetje veel. Morgen maar weer wat minder.

• 29 Juni 2018 - 07:24

Garley:

Hi famirie,

Mi no ben sabi. Geniet ervan!

brasa Wietske en Garley