Macedon Ranges - Reisverslag uit Woodend, Australië van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Macedon Ranges - Reisverslag uit Woodend, Australië van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Macedon Ranges

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

01 Maart 2016 | Australië, Woodend

Gisteravond gegeten bij noodle dynasty. Dat doen we dus niet weer.... Hele zoete mIe. Ik had de noodlesinabox nog in gedachten. Dat was wel heel lekker!
Toen we terugreden, zag ik ineens een vos in de berm. Peter stopte verderop. Ik stapte uit en de vos was gelijk alert. Ik heb nog wel een paar foto's kunnen maken. Verderop in het veld, voor onze BandB, zat een hele groep kangaroes. De foto hebben juliie denk ik wel gezien.

Ontbijt in een BandB is meestal erg gezellig. Ook hier is dat zo. Er was nog een Austr. stel uit Melbourne. Ze waren hier op huizenjacht. Hun huis in Melbourne (dat huren ze nu) staat niet in een al te beste buurt, en moet toch nog 850duizend dollar opleveren. In Woodend zijn de prijzen een stuk lager. Je moet dan wel een uur in de trein zitten....naar je werk. Zij vertelden ons dat als je een auto op een veiling koopt, je 1 dag zonder kenteken mag rijden. Dat levert dus zeer gevaarlijke situaties op. Zoals we gisteren hebben meegemaakt.

Koos zat ook op de praatstoel. Voor je het weet is het 10 uur. Maar we hebben vakantie, dus geen probleem. Vandaag gaan we eerst naar Trentham Falls. We liepen naar beneden voor het platform. Ik maak een foto van de basaltpilaren. Ze leken wel op de organpipes van gisteren. Zegt een Austr. Man tegen mij: well this is the falls, we're in the midlle of a droubt. Xuse me? Droubt is dus droogte, de paar straaltjes die we zagen........dat is de waterval!! We blijven een poosje praten met dit koppel uit Melbourne en krijgen heel veel informatie over Australie. Toen de vrouw hoorde dat Peter en ik al opa en oma zijn zei ze dat ze ook maar naar Nederland moesten. The water overthere must be very goood! We gaan verder naar the springs. Ook hier niets dan droogte. Geen water.

In Kyneton gaan we lunchen. Door de gevels in de hoofdstraat doet het je denken aan een oud westernstadje. Ooit waren hier goudzoekers, dus dat verklaart het wel.

Onze laatste stop vandaag is Hanging Rock. Een 6 miljoen jaar oude rotsformatie. In het informatiecentrum lezen we dat in 1996 hier een film is gemaakt. A picnic at hanging rock. Het gaat over een groep schoolmeisjes. Ze kamperen daar. 4 van hen komen niet terug van een wandeling. Ook een lerares verdwijnt. Later wordt een meisje teruggevonden, maar ze kan zich niets meer herinneren. Een paar dagen later wordt er nog een meisje teruggevonden. Ook zij herinnert zich niets. Met de groep meisjes loopt het later niet goed af. Toch maar eens gaan kijken die film, als we terug zijn in Nederland.

Vandaag staat Melbourne op het programma. We gaan met de trein. Op het station in Woodend, worden we vriendelijk geholpen. We kopen een soort ovchip en daarmee kunnen we ook met de tram. De treinreis duurt een uur. Onderweg zie ik emoes en kangeroes. Het eindstation is southerncrossstation. Vanaf hier nemen we de tram. We stappen uit bij townhall. De buitenkant kunnen we goed bekijken. Het is zondag, dus we kunnen niet naar binnen. Het Regenttheatre ligt iets verder. Wat een prachtig gebouw. De foyer is schitterend. Helaas moeten we dit door de glazen deur bekijken. St. Paulscathedral kunnen we wel in. Hier maj je echter geen foto's maken. Tegenover de kerk heb je Flindersstreetstation. Ook een prachtig gebouw. Bij het informatiecentrum halen we wat plattegrondjes van de stad en de metro. We informeren gelijk ook naar de treintijden voor de terugreis. De Realtotower was niet meer open voor publiek. Je kan naar het restaurant bovenin voor de views. Moet je wel een consumptie nemen van minmaal 10 dollar. Er blijkt echter een nieuwe hogere toren te zijn, de Eurekatower. Dsn daar maar naartoe. Heerlijk langs de Yarrarivier lopend. Genieten van het uitzicht en alle kunstwerken onderweg. De eurekatower is 88 verdiepingen hoog. Kost 19,50 dollar om naar boven te gaan. En het is absoluut de moeite waard. Wat een uitzicht! Je kunt de gebouwen heel goed zien. We gaan lunchen in een restaurant bij de rivier. Heel sfeervol. Daarna richting botanic gardens, naar de shrine of remembrance. Onderweg komen we nog langs het artcenter. Als laatste nemen we de tram naar st kilda beach. Even wandelen langs het strand en daarna terug met de tram. Helaas hebben we ons vergist in de tijd en moesten we anderhalf uur wachten op de trein. Ik heb een doosje sushi gekocht en Peter een hamburger. Dat hebben we in de trein gegeten. Om kwart voor tien stapten we onze kamer binnen, allebei bekaf.