Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Ucluelet - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Ucluelet

Door: Rieny Vrieling

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

13 Juli 2018 | Canada, Ucluelet

Het ontbijt wordt bij ons op de kamer geserveerd. De koffie kunnen we zelf maken. Peter krijgt eggs sunny side up en ik omelet. Bacon en toast erbij en vers fruit. Beetje karig voor een bandb maar voldoende voor ons. Het regent en het is zwaar bewolkt. Jammer, het ziet er niet naar uit dat dit vandaag over gaat. Als we vertrekken is het droog. We rijden naar de parkeerplaats van The Wild Pacific trail. 2 steller jays zijn aan het spelen/klieren met elkaar. Dit is een soort gaai, met een hele mooie diepblauwe kleur. We lopen de lighthouseloop van ongeveer 3 kilometer. Ondertussen is het weer begonnen met regenen. Maar dat houdt ons niet tegen. Wat ruikt het hier heerlijk. Volgens Peter ruikt het naar shampo, maar dan doe je de natuur tekort. De uitzichten zijn fantastisch. Volgens onze host waren er bij de vuurtoren walvissen gespot. Helaas laten ze zich niet zien als wij er zijn. Het is hier prachtig en erg stil. Ik neem regelmatig een diepe teug frisse lucht en geniet van de heerlijke geur. Je blijft foto’s maken hier. Na de wandeling hebben we wel een lekkere koffie verdient. We rijden naar een coffeeshop en bestellen 2 kleine Americano’s. Nou ja klein......het zijn flinke mokken. Peter heeft er een brownie bij besteld, maar die is veel te zoet! De roastbeefsandwich (een halve voor ons 2) is wel lekker en bovendien ruim voldoende. Het is maar een klein cafeetje. Overal staan bordjes met de vraag of je weg wil gaan zodra je je consumptie op hebt. We doen nog wat boodschappen en vinden het allemaal toch wel heel erg duur! We rijden naar het visitorcenter en vragen naar de parkpermits. Die zijn ongeveer 7,50 per persoon per dag. Je kan voor meerdere dagen kopen, maar dat levert geen discount op. Rond half 8 rijden we naar het centrum. Cedar grill willen we gaan eten. Er staat echter een flinke rij! De wachttijd is een uur!! Dat gaan we niet doen. We rijden verder naar Norwoods. Hier kunnen we aan de bar zitten. De prijzen zijn echter belachelijk...... het schijnt wel een heel goed restaurant te zijn. We houden het maar even bij water, het eten is al duur genoeg. Mijn biefstuk is werkelijk fantastisch en Peter heeft de varkensmedaillons, ook erg lekker. Alleen de hoofdgerechten zijn al 100 dollar, maar wel lekker gegeten. En de bediening is super. We drinken thuis maar een wijntje.
De volgende dag rijden we het National Park in. We bezoeken eerst het museum en lopen daarna over het strand. Er staat een bord dat er een beer is gesignaleerd. De volgende stop is de rainforestloop. Wat een sprookje! Allemaal varens en hangend mos. De geuren zijn onbeschrijfelijk. Het is zo fantastisch om hier te lopen. Een volgende wandeling voert weer naar een strand. Hier zien we een hele groep pleviertjes (denk ik) over het strand zwabberen, op zoek naar voedsel. Het lijkt wel een groep balletdansers. Het pad terug is zwaar, want het gaat steil omhoog. Daarna rijden we richting Tofino. In een kunstgalerie bekijken we Indiaanse kunst. Misschien vinden we nog een mooi masker voor onze verzameling. En inderdaad!! Er hangen 2 prachtige maskers, van gerecycled glas. Van the wild woman en the wild man. Een Nederlandse man sprak ons aan en vertelde dat hij nog niet zo’n grote collectie maskers was tegengekomen. Daarom hebben we ze maar gelijk gekocht. Vanavond weer naar Cedar grill maar nu iets eerder. We konden gelijk plaatsnemen. Peter ging voor de lasagna en ik voor de beefribs. Prima allebei en het personeel is top! Vroeg naar bed, want morgen hebben we een boottocht. Dit is wel eentje met hindernissen. Ik had al heel vroeg geboekt, op aanraden van Tiny Bruggen. Ik kreeg echter een mail dat de eigenaar ziek was en ze niet zeker wisten of ze wel zouden varen. Uiteindelijk bleek het allemaal goed te gaan. Onze reservering was geplaatst. Vanmiddag had ik echter een mail dat er iets mis was met de boot en dat het alsnog niet doorging. Daarna een mail dat het probleem was opgelost en dat het toch doorging.... Toddy, de eigenaresse, mailde ons dat wij wel moesten denken dat ze gek waren. Ze stuurde ons een opmerking in het Afrikaans. Ons sal jou more sien! Daar komt ze nl. vandaan. De volgende dag is het stralend weer! Op de pier skypen we nog even met Flynn. En we praten met Toddy over het mankement aan de boot. Daarna gaan we varen. Wat een fantastische ervaring!! Zoveel bold eagles! En op een gegeven moment spotten we een beer op het strand. Daarna een moederhert met 2 kleintjes op een eilandje. Blijkbaar zijn ze daar naartoe gezwommen. Verschillende ijsvogels hebben we gezien. En zeeotters, zo leuk om te zien. En zeeleeuwen, wat een lawaai maken die beesten. Voor de lunch leggen we ergens aan en eten op het dek. We zien hummingbirds en genieten van de lunch. Helaas hebben we geen walvissen gezien, maar deze trip was absoluut de moeite waard.