Verjaardag oma Truus - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Verjaardag oma Truus - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Verjaardag oma Truus

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

24 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Inmiddels is oom Marcel ook gearriveerd vanuit Nederland. Peter heeft hem nog gebeld voor hij wegging, zodat hij nog wat toiletartikelen voor Peter kon meenemen uit Nederland! Ma werd vrijdag opgehaald door Vivienne en Marcel. Ze zou daar die dag blijven. Wij zijn met z'n 3 en de binnenstad ingegaan om bij Krasnapolski een betaling te doen voor ons verblijf in Berg en Dal. Helaas lag het systeem eruit dus we moeten nog een keer terugkomen...... In de stad was het erg lawaaierig met veel benzinedampen. Bovendien begon het te regenen. Na even bij Kirpelani te hebben rondgekeken zijn we boodschappen gaan doen bij de Surinaamse Albert Heijn, nl. Choi 's. Hier kun je ook met pin betalen. In de avond is Peter eten gaan halen bij tante Trees. Die had voor ons gekookt. Het was heerlijk. Gebakken vis, gekookte en gebakken banaan. Voor Peter varkensvlees. Taierblad oftewel Surinaamse spinazie. Echt heerlijk. De volgende dag was de verjaardag van ma. Om half 1 gingen we richting tante Trees. Er hing het getal 80 in bloemen aan de muur en er waren verschillende bloemstukken. Er was ontzettend veel eten en allerlei koek. Ma moest later een prachtige taart aansnijden en het was erg gezellig. Toen oom Marcel binnenkwam werd tante Trees even emotioneel omdat ze niet wist dat hij in Suriname was. Dat was dus een verrassing. Later op de middag kwam er nog een bandje spelen. Het was een zeer geslaagd feestje. De volgende dag zijn we naar Groningen gereden. Het weer was prachtig. Ik zag op een bord dat ze hier zelfs zeekoeien hebben. Helaas hebben we die niet gezien in de rivier. In een warung hebben we lekkere saoto gegeten. Wel anders dan ik het maak maar ook lekker. We hebben daar nog even gewandeld, maar het was inmiddels 3 uur en dan is het best wel warm. De mensen zijn allemaal erg aardig. Dit in tegenstelling tot een aantal jaren geleden. Absoluut een positieve verandering. Tabitha en ik hadden alleen in de morgen een vervelende ervaring met een Chinese cassierre. Terwijl wij wouden afrekenen, bleef ze tv kijken en keek ons niet eens aan. Ze groette ook niet. Nou ja,dan niet

• 24 Februari 2014 - 19:19

Annelies:

FLASHBACK.....! joe wanna odda samtink or whaaa ! Hahaha, dus ook in Sranang!