Gold Hill 2 - Reisverslag uit Gold Hill, Verenigde Staten van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Gold Hill 2 - Reisverslag uit Gold Hill, Verenigde Staten van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Gold Hill 2

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

16 Juni 2013 | Verenigde Staten, Gold Hill

Morgen is het weer tijd om te verkassen. Dan laten we Tom, Mary en Luke de hond achter ons. Het was wel even lekker om een huis voor onszelf te hebben. Geen vaste tijd om aan het ontbijt te verschijnen, want daar moesten we zelf voor zorgen. Even geen eieren dus en zoete broodjes. Gewoon broodje kaas of ham en lekkere koffie! Gelijk de eerste avond hier heeft Peter een stuk van z'n vulling gebroken......en we hadden soep met een salade, dus dat was niet echt logisch. De volgende morgen maar eerst naar een tandarts gegaan. Die kon helaas niet zoveel doen, slechts een noodvulling aanbrengen. Peter moest eerst een vragenlijst van 4 bladzijden invullen voordat hij geholpen kon worden. Na de tandarts zijn we naar Jacksonville gereden. Een heel oud plaatsje met veel oude gebouwen uit de goudzoekerstijd. We hebben daar een trolleytour door de stad gedaan. Een oude baas was de chauffeur. Hij kwam helemaal los toen hij hoorde dat we uit Nederland kwamen. Hij vertelde over mister Beekman (een Nederlander) die een bank was begonnen in Jacksonville in de goudzoekerstijd en dat hij daar heel rijk mee is geworden. De volgende dag zijn we vroeg op pad gegaan om Crater Lake te bezoeken. Wat een uitzichten! Echt adembenemend. De kleuren op de foto lijken te mooi om waar te zijn, maar zo ziet het er echt uit. Schitterende blauwe kleuren. Er lag nog veel sneeuw. De oostelijke rondweg was dan ook nog gesloten. Gelukkig hadden we lange broeken aan en onze jas meegenomen. Dat was geen overbodige luxe! We hebben ook heel wat nutcrackers (soort vogel) en golden manteld squirls gezien. En in Jacksonville zagen we gister een hert, gewoon in de stad. Die liep van tuin naar tuin, z'n kostje bij elkaar te scharrelen.

Tom en Marie hebben verschillende honden. Jamma, de hond van hun zoon is nog maar 6 maanden, en erg ongehoorzaam. Maar het is wel een schatje. Luke, de andere hond, ligt steeds bij ons op de veranda. Hij is ook niet erg gehoorzaam, maar mijn Cesar Millanpraktijken werken wel bij hem. Hij wordt niet geaaid voor dat ie rustig is. Het kost hem veel moeite, en na veel Geroffel met z'n staart op de planken vloer, zit ie rustig, en luistert hij naar me.

Vanmorgen zijn we laat opgestaan.....omdat het kan. We hoeven niks. Even skypen met de kinderen, Jazz nog even gezien via de skype en daarna zijn we naar Hellgate gereden. Dat is een kloof waardoor de Rogueriver stroomt. Hier zijn ook scenes uit the river wild opgenomen en meerdere westerns, o.a. Met John Wayne. Je kan hier raften, maar dat hebben we maar niet gedaan. De lunch was in een hillbilliecafe. Veel motorrijders en van die zztopfiguren met lange grijze paardenstaarten en hangsnorren. Ze kijken je ook aan of je van Mars komt. Het is vandaag warm, ik denk 28 graden. Morgen richting kust, daar zal het wel iets koeler zijn.