Lake Quinault - Reisverslag uit Quinault, Verenigde Staten van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Lake Quinault - Reisverslag uit Quinault, Verenigde Staten van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

29 Juni 2013 | Verenigde Staten, Quinault

De dagen in onze cabin waren heerlijk! Achter ons was gelijk bos en naast ons ook. Vanmorgen aan het ontbijt kwam er een hertje voorbij! Wat een heerlijke plek om te blijven. Gisteravond hebben we de hottub nog even uitgeprobeerd. Wat een heerlijkheid! Je prive hottub met lampjes aan. Uitzicht op het bos, heel stil. Heerlijk!! De koffie daar was ook erg lekker! Deborah brandt haar eigen koffiebonen, maalt ze vers en elke 2 dagen krijg je een nieuwe voorraad. Sommige Amerikanen weten dus toch watkoffie is. Het ontbijt stelt niet veel voor, omdat Deborah daar geen vergunning voor heeft. Slechts verpakte muffins en fruit en juice in blik. Maar dat geeft niet. De plek maakt heel veel goed. We zitten ook vlakbij de ingang van Mount Rainier. We zijn 3 dagen het park in geweest en hebben zo een goed beeld gekregen. Mount Rainier is zeer indrukwekkend, ook al was de berg steeds voor een gedeelte gehuld in wolken. Je ziet de verschillende gletsjers die naar beneden lopen. Er zijn ook ontelbaar veel watervallen. In de winter bevriest bv de Nirvanawaterval en dan doen ze hier aan iceclimbing. Er ligt best nog veel sneeuw. Reflectionlake lag er nog vol mee, weinig reflectie dus. De temperatuur is echter goed. Geen korte broekenweer, maar het is echt niet koud. Jammer van de bewolking, vanwege het zicht. Maar we hebben een goed beeld gekregen vam het park. De wandeling naar the grove of the patriarchs was ook zeer de moeite waard. Bomen van 1000 jaar oud staan hier op een betrekkelijk klein oppervlak, heel mooi. Als je een poos stilstaat, zie je allerlei kleine dieren voorbij schieten. Squirlls, chipmonks, muizen, allerlei vogels. We hebben 3 x in the Coppercreek Inn gegeten en 1 x bij een Nepalees restaurant. De laatste had, zoals verwacht, Indiaas gerelateerd eten, dus curry met rijst en chapati. In Coppercreek Inn, kon je samen een gerecht delen. Voor 2 dollar extra deden ze het op aparte borden. Dit beviel ons goed, want 1 maaltijd is veel te veel voor ons. Zo hadden we nog ruimte voor een toetje (en die deelden we ook!) Ze vindendat ook helemaal niet gek. De meeste mensen nemen wat over is mee in een doggybag en dat doen wij dan weer niet. Gister zijn we naar een wildpark geweest. Hier hebben we bizons, beren, bevers, otters en herten gezien. Eigenlijk alleen dieren die hier hun leefgebied hebben. Het park was wel omheind, maar de dieren lopen vrij rond, net als in een safaripark. De beren natuurlijk niet, maar het is allemaal wel heel natuurlijk aangelegd. Vanmorgen hadden we eindelijk weer blauwe lucht. Wij gingen op weg naar lake Quinault en namen afscheid van Deborah en Mr. Noodles. Onderweg zagen we een KFC en we hadden allebei zoiets van, voor we weer naar NL gaan moeten we toch echt een keer bij KFC hebben gegeten..........Conclusie, thuis zal ik zelf weer KFC maken met coleslaw. Is toch echt lekkerder. We zitten nu op ons balkonnetje met uitzicht op Lake Quinault. Morgen gaan we the rainforest exploren!