ZUID AFRIKA IS GEWELDIG!! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu ZUID AFRIKA IS GEWELDIG!! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

ZUID AFRIKA IS GEWELDIG!!

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

19 December 2009 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Behalve internet, dat is een ramp. Vandaar dat het eerste verhaal ook zo lang op zich liet wachten. Zondag zijn we met Kerneels (Cornelis) naar Addo geweest. Het weer was niet zo geweldig want het miezerde. Maar we hebben wel heel veel dieren gezien. De olifanten zijn erg indrukwekkend, evenals de buffels. En de mating turtels waren een toevalstreffer. Het mannetje had het moeilijk aan z’n geblaas te horen.

Na Addo zijn we naar een cheetahfarm geweest. Mooie beesten en we mochten 1tje aaien, het is eigenlijk een grote kat, maar dan mooier. De leeuwewelpen waren inmiddels 5 maanden en bijna te groot om te handelen. 6 maanden is de limiet om bezoekers toe te laten. Ze zien er erg lief uit, maar 1 wou in m’n been bijten en onze gids had bloederige krassen op z’n hand. Ze hebben enorme klauwen. Als je die nagels ziet, dan blijf je wel op afstand.

’s Avonds heeft Kerneels springbok op de BBQ klaargemaakt en dat was heerlijk. Zelfs Peter vond het lekker. De dag ervoor hadden we koedoe gegeten en dat was ook lekker.

Maandag moest T. alweer terug naar CT. Eerst nog maar even op het strand van P. Elizabeth gewandeld en daarna naar het vliegveld. Gelukkig zien we haar over 1 week alweer.

Het valt Peter en mij op dat er heel veel vijandigheid is tussen zwart en blank. Ik zou hier niet willen wonen, ondanks de prachtige natuur. Kerneels en Vanessa hadden ook een uitgesproken mening over blacks! Ze zijn lui, dronken, gewelddadig, crimineel, slordig,dom enz.enz. We hebben ons maar niet al te veel in deze discussie gemengd. Als je hier woont kijk je er toch anders tegenaan denk ik.

Dinsdag op weg naar Knysna, langs de kust. De natuur is echt geweldig. We zijn Tsitsikamma NP ingereden om daar naar de hangbrug over de stormsrivier te lopen. Prachtige uitzichten over de Indische oceaan. We hebben ook nog een paar klipdassen gezien (en T. dat was dus dat rare beest wat jij hebt gefotografeerd bij tablemountain).

Verderop langs de weg zijn we gaan kijken naar een paar bungyjumpers. Ik zou dat nooit doen, al kreeg ik geld toe! Ik zou die brug niet eens opgaan. Onze B&B in Knysna lag prachtig aan de lagoon, hele aardige mensen en ruime kamer. Het weer is stteeds redelijk tot goed. In elk geval droog en s’avonds moet je een vestje aan. Maar dat is niet erg.

Ze eten hier wel enorme hoeveelheden vlees(helaas voor ons groenteliefhebbers). We proberen toch redelijk gezond te eten, veel fruit en in de middag een salade ipv brood met vlees of hamburger etc.

Even buiten Knysna kun je in het bos een hele grote geelhoutboom bekijken en op de kaart leek het niet al te moeilijk. We moesten via Dam se bos dus linksaf volgens het bord. Volgens de kaart was het rechtdoor. Toch maar linksaf……….en we zaten midden in een township. Niet echt een veilig gevoel, iedereen kijkt naar je. Toch maar draaien, want tussen de krotten en hutjes doorrijden word je niet vrolijk van. Via de route op de kaart hebben we de boom toch nog gevonden.

Gister en vandaag zijn we in Oudtshoorn, struisvogelcity zeg maar. Daarover meer de volgende keer. Groetjes vanuit een zonnig en warm Oudtshoorn.

Peter en Rieny

• 19 December 2009 - 10:44

Christine:

Hee Rieny en Peter!
    Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben!:D
    Tot over 2 weekjes!

Kus

• 19 December 2009 - 19:44

Dirkje:

Ik ben het met jullie eens, Zuid Afrika lijkt mij een prachtig land om te bekijken. Ik benijd jullie. Ben benieuwd naar jullie volgend verslag.

Groetjes, Dirkje

• 21 December 2009 - 11:15

Jan Brunsting:

Hte is een hele mooie omgeving, en aangenaam.het is weer ff wat anders dan nederland.wij hebben hier wat te veel sneeuw.gedeelten zijn ombegaanbaar.heel veel plezier in zuid- afrika.
    gr. jan

• 21 December 2009 - 18:46

Jan En Annie:

Hey, wereldreizigers,
    Hartelijk dank voor jullie verslag en mooie foto's. Wij wensen jullie nog een fijne vakantie en prettige feestdagen. Groeten van Jan en Annie.

• 23 December 2009 - 11:05

JOHANNA:

LIEVE ALLEMAAL HELE FIJNE FEESTDAGEN EN EEN SUPER GOED 2010 JOHANNA + DE REST

• 24 December 2009 - 11:47

Mark S.:

Hey Rieny & Peter,

Langs deze weg bijzonder fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar toegewenst in Z-A!

Groeten, Mark