Bend - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Bend - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Bend

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

10 Juni 2013 | Verenigde Staten, Bend

Peter heeft nog even wat wistjedatjes opgezocht over de Timberlinelodge 1. Het was de filmlocatie voor the shining! En 2. Het is het enige skigebied in Amerika waar je zomers en 's winters kan skieen. De serveerster vertelde ons dat ze sneeuw 'oogsten ' Ze bulldozeren de sneeuw van beneden naar boven naar koudere regionen! Een andere serveerster had bij het tafeltje achter ons een glas water over een vrouw gegooid. Toen ze bij onze tafel kwam en vroeg of we een refill wilden zei Peter tegen haar: No thank you, we're afraid of you. Gelukkig hoorde ze dat laatste niet. De dagen vliegen hier voorbij. Ik heb inmiddels mijn eerste bizonvlees van deze vakantie gegeten. Een overheerlijke buffaloburger!! Ik hoop dat we onderweg nog meer adressen tegenkomen waar ze dit hebben. De kans is erg klein helaas. De eigenaresse van het restaurant vertelde dat ze elk jaar 1 hele bizon koopt en dat de buffaloburger heel populair is. Het valt ons op dat de mensen hier zo aardig zijn. En geduldig en beleefd. In de Bigfootlodge hebben we mensen uit Vermont ontmoet. Ze gaan ons een fles maplesyrup sturen. Vermont schijnt de grootste producent te zijn van Amerika. Inmiddels hebben we de oostelijke historic highway tot the Dallas ook gereden. Prachtige vistas, de hele weg lang en hoe verder naar het oosten hoe droger het wordt. We zijn naar het discoverycenter Oregon gorge geweest. Hier vertellen ze alles over het ontstaan van de gorge (kloof) en over de Lewis en Clark expeditie, die hier over de Colombiariver verder moest reizen. Dat moet een hele onderneming geweest zijn. Al die huifkarren op een vlot en alle goederen die ze mee moesten nemen. En natuurlijk de indianen waar ze handel mee dreven in ruil voor pelzen en gidsen bijvoorbeeld. Daarna naar een winetasting geweest. Ook hier zijn de mensen weer zeer vriendelijk. Als ze horen dat je helemaal uit Nederland komt, zijn ze zeer verbaasd. De meeste touristen zijn Amerikanen. We hebben een lekkere fles wijn gekocht, wel duur! Maar ja, het leven is te kort om slechte wijn te drinken toch? Vandaag richting Bend gereden en Mount Hood achter ons gelaten. Ik hoop dat ik daar ook kan gaan hardlopen. In Hood river heb ik 2 x hardgelopen. Was wel pittig, omdat het behoorlijk bergop ging. Eerste keer 3 km en 2e keer 3,5 km. Zonder de nikeapp helaas. We zitten nu buiten bij onze nieuwe BandB, net geluncht en het is hier 30 graden!

• 10 Juni 2013 - 08:19

Jimmy: