Het zit er bijna weer op - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Het zit er bijna weer op - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Het zit er bijna weer op

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

05 Juli 2011 | Zweden, Malmö

Vanmiddag zijn we aangekomen in Malmö. Vanmorgen vertrokken uit een bewolkt Bengtsfors, en hoe zuidelijker we kwamen hoe meer de zon ging schijnen.

Na Malung zijn we naar Hallefors gegaan. Ons hotel lag prachtig aan een meer. (weer een oud herenhuis) Het nadeel hiervan is, dat de kamers gdateerd zijn en dat er weinig luxe en comfort is. Het voordeel is, dat je op een prachtige locatie zit en het is ook heel sfeervol.

We hebben wel een andere kamer gevraagd, want onze kamer was sterk verouderd en had bovendien hele lichte gordijnen, Het is hier zo lang licht (het blijft sowieso heel erg licht, ook s'nachts) dat je echt donkere of verduisteringsgordijnen moet hebben, wil je een beetje kunnen slapen. Onze nieuwe kamer was pas gerenoveerd en had iets donkerder gordijnen.

Het eten is hier ook een probleem. De meeste restaurants zijn veredelde cafetaria's met vieze pizza's en broodjes Döner kebab vette hap.

Onze host heeft voor ons gekookt, de 2 dagen dat we in Hallefors waren. Dat was wel beter dan het eten in een restaurant, maar veel te duur. maar ja, je moet toch wat?

We zijn naar Nora (plaats bij Hallefors in de buurt) geweest. Een heel authentiek plaatsje met oude houten huizen. Hier zijn we een slijterij binnengegaan. De eerste die we tgen zijn gekomen in Zweden. En wat bleek....De wijn is hier ongeveer 3 a 4 euro per fles duurder dan in Nederland. Dat valt dus mee. Die restaurants veragen dus belachelijk veel!

Na Hallefors zijn we naar Bengtsfors gegaan. De eeste 2 kamers die we kregen waren niet schoongemaakt.......begint al goed dus! Het meisje bij de receptie was net aan har 1e werkdag begonnen en wist het ook even niet meer. Vervolgens kregen we een mooie kamer MET balkon en met uitzicht op het meer. DIK tevreden. We hadden ons net geïnstalleerd toen het meisje kwam vertellen dat er al iemand anders in die kamer zat en dat we moesten verhuizen. Ik vond het heel sneu, maar ik heb och mar duidelijk gemaakt dat we niet gingen verkassen.

Ook in dit dorp is geen fatsoenlijk restaurant, dus eten we in het hotel. Ik heb elandsteak genomen. Was we lekker, alleen de aardappeltjes waren veel te vet en je krijgt maar een heel klein beetje groente.

Toch nog maar een keer hardlopen. Je kunt hier rond het meer lopen.

• 06 Juli 2011 - 06:53

Ro En Mo:

Hee Peter en Rieny!
    Welkom thuis! Het weer is hier echt op z'n Hollands, het eten ook en dat is dan vast wel weer fijn!
    Ik hoop dat jullie een mooie vakantie hebben gehad en weer veilig thuis zullen komen. Dan spreken we gauw even wat af!
    Liefs, Ro en Mo