Volgende station - Reisverslag uit Malung, Zweden van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Volgende station - Reisverslag uit Malung, Zweden van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Volgende station

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

29 Juni 2011 | Zweden, Malung

Van Stockholm naar Söderfors is maar 150 kilometer. Short trip today.

Dit is het duurste hotel waar we verblijven so we have high expectations!!!

Onderweg nog even gestopt om de benen te strekken en toen zagen we een stel dat de hond even uitliet...een engelse bulldog. Wat een prachthond. Hij (of zij natuurlijk) had wel erg veel lawaai, zo moelijk ging het ademhalen blijkbaar. Zelf in de auto komen, lukte ook niet. De hond moest worden getilt door de baas aaaaah.

Bij het hotel aangekomen was het wel een teleurstelling. Het zag er wat haveloos uit. De kamer was OK, maar redelijk klein en geen noemenswaardige luxe. Er was geen koelkast b.v. Lunchen kon ook niet, want het was zondag en vanavond was het restaurant gesloten. Het volgende dorp met een aantal restaurants was 19 kilometer. Voor de lunch zijn we naar de plaatselijke pub gegaan (broodje hamburger en broodje kebab) WAT VIES!! en vet. Dat doen we niet weer.

Het weer is prachtig en we hebben heerlijk buiten gezeten bij het hotel, gelezen en lekker in de zon gezeten. 's Avonds naar Tierp voor iets te eten, maar dat viel nog niet mee. Het is allemaal pizza en kebab wat de klok slaat. Nou dat hadden we die middag al gehad en dat hoeven we de rest van de vakantie niet weer. De afhaalthai ging net dicht en dus bleef er een haveloos uitziend Chinees restaurant over.....maar die hadden wel sushi.

En die sushi was heerlijk. We hadden wel wat taalproblemen wat het Chinese meisje kende alleen maar Zweeds. Inmiddels weten we dat kyckling, kip betekent en bif is rund en flask is varken. We komen er wel uit.

De volgende morgen na het ontbijt ( overigens erg goed ontbijt) ben ik toch maar eens met de manager gaan praten. Gevraagd hoe het mogelijk is dat ze topend prijzen vragen voor een middelmatig hotel........vroeg in de morgen wakker gemaakt door bouwvakkers (boven ons werd nl. gerenoveerd), geen koelkast, restaurant gesloten en dan 20 kilometer moeten rijden voor een vieze pizza etc.etc. Hij vroeg hoe we geboekt hadden en toen bleek dat deze site hun zomerprijzen niet had doorberekend. Dat zou hij alsnog doen en dat scheelde 60 euro per nacht. Toch weer 120 euro verdient!!

De hele dag, zodra hij ons zag, vroeg hij (de manager) of alles naar wens was en in de middag kregen we zelfs een andere kamer aangeboden. Die hebben we ook genomen. Deze kamer was veel groter en geen renovatiewerkzaamheden.

Die dag hebben we nog een wandeling gemaakt, langs het water en het bos in. Op een gegeven moment gingen we dieper het bos in en het wemelde daar van de muskieten. Het was nog niet zo erg als toen met Frans en Annelis in de Everglades. Toen liepen we de bushbush in en toen kwam er voor mijn gevoel zo'n tekenfilmzwerm muskieten op ons af. Maar ik ben toch behoorlijk geprikt. Ik heb ook helemaal geen muskietenspul bij me. Stom natuurlijk.

De volgende morgen bij het afrekenen heb ik de manager nog wel gecomplimenteerd met zijn reactie op mijn klacht. Hij heeft het goed opgepakt!! Zo zie je maar weer. Het is toch zinvol om te melden dat je niet tevreden bent.

• 29 Juni 2011 - 09:22

Jimmy:

Een broodje hamburger en kebab in een pub, zijn alleen erg lekker, wanneer je in een beschonken staat, omstreeks 5 uur in de ochtend, zin hebt in een vette hap. Uiteraard voorzien van een flinke dosis knoflooksaus.

Jammer van het hotel en het eten. Inderdaad goed hoe de manager met de klacht is omgegaan.

Ik moet het doen met een grote capuccino, paar blikken Redbull, en een flink dosis doorzettingsvermogen.

Veel plezier nog! Het weer is hier toch niet zo leuk.