Van drukke stad naar het platteland - Reisverslag uit Örserum, Zweden van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Van drukke stad naar het platteland - Reisverslag uit Örserum, Zweden van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Van drukke stad naar het platteland

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

22 Juni 2011 | Zweden, Örserum

Kopenhagen ligt al weer achter ons. Met gps was ons hotel in openhagen zo gevonden. Het leek wel een beetje een gribusbuurt. Dit viel achteraf mee.

Ons hotel was niet top of the bill....het begon al met een defecte lift. Maar de receptionist was wel zo aardig om onze koffers naar boven te sjouwen. De kamer was schoon en netjes, maar sommige dingen waren stuk of versleten EN de S-bahn liep vlak achter ons hotel. Van slapen zal weinig koem vrees ik.

Wel makkelijk dat het station vlakbij was. In 10 minuten was je in Kopenhagen. Het weer is heel redelijk. Veel bewolking, maar ook af en toe zon. Gelukkig is het nog steeds droog.

In de reisgids stond dat je als vanzelf naar de stroget wordt getrokken (DE winkelstraat) en dat klopt inderdaad. Nadat we gegeten hadden zijn we weer naar het hotel gegaan. We waren best wel moe. Mijn kalfsspareribs vielen een beetje tegen (geen marinade)

De volgende dag zouden we gebruik maken van de gratis fietsen, die ze door de hele stad hebben. Dit liep iets anders omdat alle fietsen weg waren. Maar wij zijn niet voor 1 gat te vangen. Dus dan maar naar de rent-a-bike!!

Wat ontzettend leuk om fietsend de stad te verkennen. De draketoren van het beursgebouw, Christianshaven, "de zwarte diamant"oftewel de bibliotheek en Nyhavn natuurlijk. Hier hebben we een terrasje gepakt. Het was alleen veel te warm. Peter vroeg op een gegeven moment of de terrasverwarming uit mocht..... Lekker glaasje wijn erbij (niet naar de prijzen kijken) en na de lunch waren we klaar voor deel 2.

Eerst maar eens naar De kleine zeemeermin, want die was het verste weg. Helemaal terug naar de stad, nog allerlei andere dingen gezien o.a. Amamlienborg (paleis) en nog een stukje winkelstraat meegepikt. Ik ben ALLEEN in de topshop geweest.

Fietsen weer teruggebracht en met de S-bahn naar het hoofdstation. We hadden nl. het plan om bij Wagamamma te eten en die zat daar in de buurt. Heerlijke noodlesoep gegeten en terug naar het hotel.

Ik zag nog een reclame over worstjes....2 jongens waren bezig met het opstellen van de barbecue.....MET EEN WATERPAS!! Pas toen deze goed stond, gingen de worstjes er op. Doet jullie dat aan iemand denken?

Het is hier trouwens heel erg duur en niet alleen de drank. elukkig is de mastercard gewillig.

• 22 Juni 2011 - 15:18

Dirkje:

Klinkt allemaal erg leuk en dat er zo nu en dan iets tegenvalt, dat is niet zo erg. Dat hoort bij vakantie en maakt je verslag langer :-)

• 23 Juni 2011 - 09:09

Jimmy:

Een waterpas voor een barbecue, ik heb medelijden met ze. Gewoon neerzetten dat ding, kolen erin, 5 liter spiritus erover, aanmaakblokjes erbij, lucifers erbij gooien en klaar ben je.

Peter die vraagt of de verwarming uit mag, dan moet het wel heul heul heul warm zijn geweest.

En slechts 1 winkel maar bezocht, is best een prestatie. Veel plezier verder.

ps. leuke foto's trouwens.