Eindelijk weer zon - Reisverslag uit Pleasant Point, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Eindelijk weer zon - Reisverslag uit Pleasant Point, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer zon

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

22 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Pleasant Point

Vandaag vertrokken vanuit Portobello, Otago Peninsula naar Pleasant Point. Een heerlijke dag, 28 graden. Onderweg de Moeraki Boulders gezien. Het lijken wel enorme kanonskogels in zee. Men weet niet hoe ze ontstaan zijn. In Portobello zijn we naar de Yellow eyed Pinguins geweest.Dat was echt geweldig! Er zijn schuilhutten gemaakt, van waaruit je de pinguins kan zien. En ze hadden kuikens dus dat was extra leuk. Deze geeloog-pinguins zijn erg zeldzaam en komen alleen in Nieuw Zeeland voor en dan ook alleen maar in een bepaald gedeelte. Op een gegeven moment kwam een albatros in de buurt van een kuiken en opeens kwam pa pinguin (Bob) tevoorschijn en hij was behoorlijk aggressief tegen de albatros. Geweldig gezicht. Bovendien hebben we zeehonden en zeerobben gezien. Het schiereiland is heel anders dan de rest van NZ, maar ook heel mooi. Die morgen hebben we het enige kasteel va NZ bezocht, Larnachcastle. Hier rondge-snuffeld, alles is toegankelijk en prachtig gerestaureerd. Vanuit Te Anau zijn we nog naar de Caitlins geweest, meest zuidelijke stuk van NZ. Het was steeds behoorlijk fris. We zijn blij dat het nu 28 graden is. In Te Anau zijn we nog naar de glimwormgrotten geweest.Peter moest flink bukken en heeft toch nog z'n hoofd gestoten! Ik vond het best eng, je gaat in een bootje en het is aardedonker! Op de glimwormen na.....en dat zijn maar kleine stipjes licht. Vandaag in Pleasant Point zijn we te gast bij Anita and Allan. Een prachtige plek met uitzicht op de bergen en kilometers ver zicht. Enorm groot huis en 25 acres of land! Hele lieve mensen met wireless internet, dat nog niet door gasten was gebruikt. Peter was dus de 1e en het werkte niet! Na een uur en een lang telefoongesprek, werkt het toch!

Bijna terug naar Nederland! Ik wil heel graag Jim en Tabitha weer zien

• 22 Januari 2009 - 10:09

Christine:

Nog even lekker genieten van jullie laatste weekje! Jullie komen de 29ste toch terug? Tot dan!

Liefs

• 22 Januari 2009 - 11:49

RoMoKaRu:

Hi Folks!
    Fantastisch daar, 'down under', gezien alle mooie foto's! Dan is NL maar plat en saai... en vooral het weer is hier om gauw te willen emigreren. Veel harde wind, natte sneeuw en regen, brrrr. Nemen jullie wat zon mee naar huis? Alle verkouden koppen en grieppatienten hierzo kunnen dat vast goed gebruiken!
    Geniet nog maar lekker, je kunt beter daar zitten dan hier!
    Liefs, Mo en de rest!

• 22 Januari 2009 - 19:22

Evie:

Kan me voorstellen dat het thuisfront ook weer 'lokt'!! Maar één ding is al zeker: deze fantastische reis pakken ze jullie nooit weer af. Wat een prachtig avontuur zeg en wat weer een mooie foto's.
    Enne.....neem inderdaad maar wat zon mee in een potje of zo, het lijkt hier wel herfst EN de griep heerst (heeft mij ook al een week te pakken).
    Geniet van de laatste dagen, voor je het weet.........!! Liefs xx

• 22 Januari 2009 - 21:02

Wendy:

Hey,

Wat zijn er weer mooie foto's gemaakt!!

Het gaat ook goed hier in Amsterdam. Mijn telefoon werkt weer en het internet is ook weer goed! Dus jullie kunnen mij weer bellen.

Laat even weten wanneer je precies aankomt volgende week. Het lijkt me leuk om jullie weer te groeten!

Liefs,

Wen