Eindelijk foto's - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Eindelijk foto's - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Eindelijk foto's

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

30 December 2008 | Nieuw Zeeland, Turangi

We zijn naar White Island geweest, een nog steeds werkende vulkaan en we hadden prachtig weer. De zee was rustig, dus niet zeeziek geworden. En wat heel leuk was, onderweg hebben we heel veel dolfijnen gezien. Eigenlijk meer dan in de Bay of Islands. Dat hebben we dus nog even meegepikt. De tour op het eiland was heel indrukwekkend. We kregen hardcaps en een gasmasker. Die heb ik niet gebruikt, maar het stonk af en toe behoorlijk. We kregen instructies wat te doen als er een eruptie zou plaatsvinden. We zijn inmiddels ook in Rotorua geweest. Weer zo'n mooie lokatie, en hele aardige mensen (het wordt een beetje eentonig) Heel Rotorua stinkt naar zwavel, heel vreemd. We hebben daar het museum bezocht (oude badhuis) en we zijn naar een Maoridansshow geweest met een echte haka. Indrukwekkend. Helaas waren mijn batterijen op en kon ik geen foto's maken, anders hadden jullie kunnen zien dat de hoofddanser sprekend op Klaas Langoor lijkt. We hebben daar ook gegeten, een zogenaamde hangi (Maori's stomen hun eten in een oven in de grond) Het was heerlijk. Vandaag zijn we naar Waiotapu thermalland geweest. Het regende behoorlijk, maar later klaarde het gelukkig op. Een heel mooi park, anders en kleiner dan YellowStone, maar zeer zeker de moeite waard. En August en Akkelien, we hebben inderdaad heel veel vogels gezien en gehoord. De tui is een veel voorkomende inheemse vogel en kan erg mooi zingen. In Coromandel bij de B&B waren een heleboel Quails met kuikentjes. Deze vogels zijn heel grappig. Soms tikten ze bij ons op het glas van de deur. En we hebben een paar kiwi's gezien, niet in het wild natuurlijk, maar in de kiwiencounter in Rotorua. Het zijn nachtvogels, dus het was er donker en je moest ook heel stil zijn. Ze hebben een goed gehoor en anders kunnen ze schrikken. Wat ik ook nog niet vertelt had: gelijk in Auckland, de 2e dag had ik ruzie met een vrouw. Zij pikte onze parkeerplaats in. Wij stonden al een hele tijd te wachten en Peter seinde haar dat wij die plaats zouden nemen. Ging ze ineens om ons heen rijden en pikte onze plek in. Ik was kwaad! Heb haar gevraagd om haar auto weg te zetten, maar dat wou ze niet doen. Op een gegeven moment zei ik tegen haar dat ze heel onbeleefd was en toen begon ze te schelden. Dom van mij, ik schold terug. We zijn maar weggegaan en hebben een andere plek gezocht, maar dit was niet leuk. Ze zijn hier in het verkeer sowieso een beetje ruw en onbeleefd. Als we voor die tijd niet meer online zijn, dan wens ik iedereen een heel goed uiteinde en een gelukkig en gezond 2009

• 30 December 2008 - 09:08

Tabitha:

Wat een mooie foto's weer!

Wel jammer dat jullie geen foto's van de klaas look-a-like hebben. Hebben jullie het niet op video?

Wat irritant van die vrouw die jullie parkeerplek inpikte, ik werd er zelfs boos van toen ik het las.

Nou fijne jaarwisseling morgen!

Liefs xx

• 30 December 2008 - 16:28

Christine:

Haha go Rieny! Wat een snol!!
    Ik vind de foto's echt super mooi! Ik wens jullie alvast een goede jaarwisseling toe, lekker op het strand, zee en zon!

Liefs

• 30 December 2008 - 19:44

Jan Brunsting:

het klinkt daar heel goed,heel wat anders dan hier.het is hier heel mooi,frisjes ,maar je kan eindelijk weer eens schaatsen.
    als jullie weer na auckland gaan moet je een fiets huren, dan heb je ook geen gemekker.

goede jaarwissling, op naar de 2009
    gr jan

• 31 December 2008 - 07:14

Ma En Simon:

vind de foto,s heel mooi en ben blij dat jullie genieten van de natuur.
    De aller beste wensen en een voorspoedig en gezond Nieuwjaar toegewenst.
    Heel veel liefs en de groetjes van Ma...
    groetjes,doei..Simon.

• 31 December 2008 - 08:54

Akkelien En August:

Het is bij ons oudjaarsdag 9.45 uur
    Wij hoorden zonet ophet nieuws dat over een uur in nieuw Zeeland het jaar 2009 begint.
    Wij hebben het idee dat jullie dus nu aan de oliebollen zitten!
    Rieny en Peter jullie ook een heel gezond en een fijn 2009 toegewenst.
    Jullie verslagen zijn bijzonder geslaagd, en interessant.
    Prachtig, dat jullie er foto´s bij doen, wij zijn onder de indruk van de foto´s.
    Een mooie voortzetting van de reis toegewenst!
    Wij volgen jullie!
    groetjes

• 31 December 2008 - 16:41

Lies:

Stingray beach !!!!

vergeet niet te shuffelen he?