Victoria - Reisverslag uit Colwood, Canada van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Colwood, Canada van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Victoria

Door: Rieny Vrieling

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

22 Juni 2018 | Canada, Colwood

Deze morgen is het een beetje donker weer. Ook beduidend koeler, maar dat kan in de loop van de dag zomaar veranderen. We ontbijten binnen. Buiten is echt te koud. Lekker brood met kaas en salami en yoghurt met aardbeien. Zelfgezette koffie, dus lekker sterk. Het weer wordt beter. De zon breekt door. Tegen de tijd dat we richting Victoria rijden, schijnt de zon volop. We rijden richting Inner harbour en zoeken daar een parkeerplek. Die hadden we redelijk snel gevonden, voor maar 5 dollar per 2 uur. We lopen rond de haven. Het is er zeer levendig. Af en toe landt er een watervliegtuigje. Dit gaat gepaard met veel herrie en een vieze brandstoflucht. We delen een patatje en zien het Empresshotel liggen. Verder het indrukwekkende parlementsgebouw. Bij de parkeerplaats stond een meisje, kaartjes te verkopen voor het een of ander. Zij raadde ons aan om naar mount Douglas te rijden. Dit kon ook via de coastal drive, waar ik over gelezen had. Na genoeg geslenterd te hebben door Victoria, storten we ons in het drukke stadsverkeer richting coastal route. Deze route is zeker de moeite waard. Hele mooie uitzichten en we komen door miljonairswijken met kasten van huizen. De ene nog mooier dan de ander. Uiteindelijk komen we aan in Mount Douglaspark. We rijden naar boven met de auto. Er zijn ook mensen die dat lopen. Dat is voor ons even niet weggelegd. Het uitzicht boven is schitterend. Je kijkt op de kust van Amerika, Port Angeles. Ik loop vanaf de parkeerplaats verder naar het hoogste punt. Van hieruit kan je ook de kust van Canada zien. Prachtig! Het is inmiddels half 6 en gaan richting huis. Nog even tanken en water halen (water is hier niet zo lekker). De afslag naar highway 1 is druk. Veel mensen rijden door op de linkerbaan en wringen zich op het laatste moment ertussen. Daarom duurt het voor ons nog langer. Even daarvoor, als we een afslag nemen, zie ik een hert vanachter de vangrail (hier zijn die van beton) naar de weg kijken. Als dat maar goed gaat. Wij hadden het verkeer op Vancouver Island iets rustiger ingeschat.....Deze avond eten we pizza. In 328taprestaurant. Veel jongeren en redelijk harde muziek. Pizza was ok, maar niet meer dan dat. De volgende morgen moeten we inpakken en richting Ucluelet rijden. Eerst ontbijten en daarna inpakken en wegwezen. Het weer is prachtig. We stappen uit op het hoogste punt, Malahat summit voor het uitzicht en rijden daarna door naar Duncan. Hier stoppen we bij het houtmuseum. Bij de toeristinfo helpt een heel aardige dame ons en geeft ons zeer veel info. Een hele leuke ervaring. Het museum aan de overkant vinden we te duur. Even kijken voor 32 dollar gaan we niet doen. We rijden door naar Chemainus. Om de muurschilderingen te bekijken. Prachtig om te zien. In Coombs gaan we van de snelweg af om een broodje te eten. Picknikken is lastig, want er zijn bijna geen plekken. Dit plaatsje staat bekend om goats on the roof. Maar dat slaat helemaal nergens op. Pure commercie. Geen geit te zien trouwens. We rijden snel verder. Onderweg nog prachtige uitzichten op de bergen en op een rivier. Onze bandb ligt aan een rustige weg. Het ziet er weer goed uit. We drinken een wijntje op de veranda en gaan daarna naar Hanks bbq. Het eten is heerlijk, maar wat een herrie!! Beefbrisket met mashed potatoe en cornbread. Jim net wat voor jou! De brisket was voorzien van een koffie en cacaorub! Om je vingers bij op te eten. Zelfs de vettige stukjes waren heerlijk! Omdat we zolang moesten wachten, kregen we het toetje gratis. Dat heb ik gelijk weer teniet gedaan door het meisje extra fooi te geven. Het is hier trouwens peperduur! Een glas wijn kost hier minimaal 13 dollar en dat is omgerekend 8,50 euro.