De 12 Apostelen - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu De 12 Apostelen - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

De 12 Apostelen

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

26 Februari 2016 | Australië, Apollo Bay

Gisteravond in the Brewhouse een hamburger gegeten. Een soort vreetschuur, maar dan met goed eten, goede wijn en heel veel soorten bier. Je bestelt bij de counter, betaalt en daarna wordt het eten gebracht. Drinken moet je zelf halen.

De volgende morgen is het eindelijk droog. Heerlijk hardlopen op het strand. Ontbijtje in onze studio is ook wel relaxed.

Vandaag gaan we naar de Otway vuurtoren. Onderweg staan er allemaal auto's langs de kant. Deed me denken aan Yellowstone, als er een beer was gespot. In dit geval moest het wel een koala zijn. En inderdaad! 3 koala's waren aan het klimmen en eten. Ze zijn vrij langzaam dus fotograferen was makkelijk. Supercute zijn ze. Entree voor de vuurtoren was 25 euro. Dat doen we dus niet. Wel hebben we een wandeling gemaakt, zodat we uitzicht op de vuurtoren hadden.

Daarna het hele stuk teruggereden naar de 12 Apostelen, ongeveer 75 km. Met dit verschil, dat het vandaag wel mooi weer is. Wat een spectaculaire kustlijn is dit toch! Als ik de foto's bekijk, lijkt het bijna niet echt. Het overgrote deel van de toeristen is Chinees.........en irritant. Ze zijn brutaal, ze dringen voor en ze zijn onbeschoft. Ze blijven heel lang staan, in grote groepen, voor het te bekijken object. Er moeten nl. de nodige selfies gemaakt worden. Ze lopen je omver en steken met hun paraplu's bijna je oog uit.

Op het platform bij de 12 Apostelen was een Aziatische vrouw (ik denk zelf dat ze Thaise was) alleen maar bezig om selfies te maken. Haar man (een stuk ouder) droeg haar tas, en een plastic zak met accessoires (kunstbloemen voor in het haar en om de nek). Hij kreeg de opdracht om haar te fotograferen met haar telefoon. De schouders van haar jurk werden naar beneden getrokken, haar haar werd in een wrong gedaan en er werd een kunstbloem in haar haar gestoken. Waarschijnlijk sprak mijn gezicht boekdelen, omdat een Duitse vrouw, mij lachend en samenzweerderig aankeek. Peter en ik moesten toen ook wel meelachen. Het was erg komisch. En die man van haar, liep er steeds als een hondje achteraan.

Helaas was de Thai gesloten. We moesten dus een ander restaurant zoeken. Ik ben niet gek op Chinees eten, hoewel de kwaliteit in het buitenland vaak stukken beter is dan in Nederland. Deze chinees zag er echter sleezy uit. Met gerechten als satee chicken en teryaki chicken had ik er niet veel vertrouwen in. In het Apollo Bay hotel kanaroo besteld. Was erg lekker, maar geef mij maar een steak,