Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Mount Gambier

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

23 Februari 2016 | Australië, Mount Gambier

Mount Gambier
Gisteren toen we naar Granite Island liepen zagen we trouwens een kleine pijlstaartrog met hele mooie kleuren. Verderop in het water zag ik ineens een vin boven het water uitkomen. Dat was even een Jawsmomentje zeg maar. Jammer dat we hier maar 1 nacht konden blijven. Jeffrey en Petra hebben maar 1 kamer en die was al geboekt voor de volgende dag. We hebben tapas gegeten in The Anchorage. Omdat Peter geen vis lust is de keuze gelijk beperkt. Vooral als je leest dat iets kangeroe lees is, terwijl het varkensvlees van kangeroo island is. Geheel iets anders! Na het eten nog even naar Bluff mountain gereden. Uitzicht op zee met volle maan. Prachtig! De pelikanen hadden het erg druk met vissen.

De volgende morgen een heerlijk Nederlands ontbijt, buiten op de veranda. Broodje kaas, croissant, ham en sterke koffie. Om 10 uur zaten we al in de auto. De rit naar Mount Gambier is nl. 450 kilometer. Onderweg zien we het steeds droger worden. De temperatuurmeter van de auto geeft op een gegeven moment 41 graden aan. Als we even stoppen en uitstappen, merken we hoe heet het is. De wegen zijn heel goed en het is niet druk qua verkeer. Bij een rustplaats vul ik m'n flesje water bij. Op een bord staat dat het te drinken is. Het smaakt echter heel vies. Aan de overkant maar een fles bronwater gekocht. Die vent heeft me gewoon afgezet. 5 dollar voor een liter water! Maar ja, beter duur als niet te krijgen. Om 4 uur kwamen we aan in Mount Gambier. Eerst maar The blue lake bekijken. Prachtige blauwe kleur. In maart schijnt het weer grijs te worden, tot november, dan wordt het weer blauw. De volgende stop is Umpherton sinkhole. Dit is een groot gat in de grond, een ondergrondse grot, ontstaan door erosie. Vervolgens zakt de bovenkant in. In dit gat heeft men een prachtige tuin aangelegd. Torn ik de weg vroeg daar naartoe, zei men tegen mij dat het niets bijzonders was. Just a garden. Maar dat ben ik niet met die mijnheer eens. Het is heel bijzonder om dat gat in de grond te zien, met die prachtig aangelegde tuin.