Onbeskoft met je graftakkenface!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Onbeskoft met je graftakkenface!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Onbeskoft met je graftakkenface!!!

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

12 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Inmiddels zitten we op een andere lokatie, Kolibrie appartementen. Ma heeft hier haar eigen appartement. We hebben hier voor internet betaalt, maar waren er al snel achter dat we een code nodig hadden. Tabitha ging voor ff vragen naar de code. Daar kreeg ze als antwoord dat dat niet eerder ging lukken dan maandag, terwijl het zaterdag is!! Ik ging boos naar voren om verhaal te halen. Ik vertelde die man dat ik niet ging accepteren dat we pas maandag internet kregen terwijl we ervoor betaald hebben. Nu bleek dat we voor elk app. een welkomstbrief hadden gekregen. In die van ons stond geen code, in die van ma echter wel. Dus internet was ook geregeld. De volgende morgen liep de man van de receptie langs en zegt tegen Tabitha dat ze onbeschoft is!!! Ik gelijk naar die vent toe. Ja, hij vond het onbeschoft hoe ik gister met hem sprak.....!!! Wat een gast! Ik zei tegen hem dat hij niet Tabitha moet aanspreken maar mij. Daar had hij niets mee te maken. Op mijn vraag of hij niet begreep dat ik een beetje boos was omdat we tot maandag op internet moesten wachten, terwijl we betaald hadden, zei hij dat Tabitha had moeten zeggen dat we betaald hadden. Hij draait de zaken om! Hij had dat moeten vragen. Maar goed, ik dacht leten we geen toestanden maken dus ik zei tegen hem dat we elkaar verkeert begrepen hebben en dat het een miscommunicatie is. Handen schudden en klaar. MAAR WAT EEN GRAFTAKKENFACE, wat denkt ie wel om in het voorbijgaan tegen betalende gasten te zeggen dat ze onbeschoft zijn. We zijn zelf nog naar Peperpot gegaan. Helaas was het gesloten, ietsje verder konden we wel de oude koffieschuur zien met een oud stuk rails. We hebben nog ff door de Palmentuin gelopen. die hebben ze mooi opgeknapt. Nog ff kijken bij Torarica en daarna een broodje eten bij het Vat. Wat een slechte bediening. We hebben 3 kwartier op een broodje zitten wachten. Bij Baka Fotto ging het al net zo. Peter ging steeds met een big smile naar de serveerster om drinken te vragen, de menukaart enz. enz. Wij werden daardoor steeds snel geholpen!!! Het eten was goed en het zit daar heel erg leuk. De prijzen zijn wel Europees. Tabitha en ik zijn inmiddels fan van Zus en Zo!! Heerlijke caparinhas!! En het eten is ook goed......en de bediening is snel!!! Omdat de Commewijnetour niet lukte via een organisatie hebben we zelf fort Nieuw Amsterdam bezocht, buiten de poort bij een warung baka bana en sateh gegeten. heerlijk!! Terwijl we zaten te eten zagen we een slang op de auto, ok slangetje. Maar vaak zijn juist kleine slangen de giftigste. Volgens de vrouw van de warung was het een swipi en niet giftig. Daarna zijn we naar Marienberg gegaan. Het was nu nog meer vervallen dan de laatste keer dat we hier waren. We hebben ook nog ff een bootje genomen naar Frederiksdorp. Dan heeft Tabitha dat ook maar gezien. En dan is de vakantie al bijna weer voorbij.