Nehalem - Reisverslag uit Nehalem, Verenigde Staten van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Nehalem - Reisverslag uit Nehalem, Verenigde Staten van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Nehalem

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

21 Juni 2013 | Verenigde Staten, Nehalem

Inmiddels hebben we Bandon en Lincolncity achter ons gelaten en zitten we in een zomerhuisje in Nehalem. Er is daar geen tv of internet. Ik zit nu dus ook voor de biep mijn verhaal te maken. Vanwege de Nbawedstrijd, gaat Peter straks naar het cafe, anders kan hij dus niet kijken! Bandon was relaxed, afgezien dan van de culinaire misser zoals jullie op facebook hebben kunnen lezen! Mijn botvis was heerlijk, maar Peter z'n hamburger van 16 dollar was niet echt goed en de patatwas oneetbaar. Het weer was prima in Bandon, een heerlijke strandwandeling gemaakt. Vanuit ons hotel hadden we uitzicht op tablerock. De volgende dag was het erg mistig, dat kan je hebben als je bij zee zit. Maar we zaten toch in de auto, op weg naar Lincolncity. Onderweg zijn we gestopt bij de Oregon sanddunes. Kilometers lange duinen en als je ze echt wil zien/ ervaren moet je toch echt van de weg af en ergens een weggetje richting strand inslaan. Op heel veel plekken kan je buggy's huren om in de duinen te crossen. Mooi gezicht, wel een zware klim naar boven in het zeer mulle zand. Bovenop een duin staat 1 buggy op de uitkijk, om ongelukken te voorkomen. Als je over een heuvel aan komt zeilen zie je natuurlijk niet wat er aan de andere kant is. Boven Florence ligt sealionscove en daar zijn we ook naartoe gegaan. Niet de moeite waard. Kost 14 dollar en je ziet heel ver onder je de zeeleeuwen, je hoort ze eigenlijk beter. En je kan met een lift naar beneden in de grot. Hier liggen ook een paar zeeleeuwen. Wel leuk om te zien, maar niet voor 14 dollar. En het begon te regenen, de eerste regen van deze vakantie. Ons hotel in Siletz bay was een redelijk hotel met mooi uitzicht op de baai en grote kamers. Op internet had ik goede recensies gelezen over de Japanner in de outletstore. Geen sfeer maar hele goede sushi. Die sfeer viel wel mee, zeker voor Amerikaanse begrippen. Een redelijke wijn voor 5,50 maar dan wel een enorme bel!! en 8 sushi (californieroll met krab) voor 5dollar. En het was LEKKER. De beroemde salemrol bleek een in deeg gefrituurde californieroll te zijn!! Zeer aanbevolen door andere bezoekers op internet. Nou nee dank je. niet mijn idee van sushi. Peter zn kip met kouseband was ook heel lekker. En die Chinezen waren erg aardig!! Ja Frans en Lies, ik weet het. Jullie kunnen het je bijna niet voorstellen, maar het is echt zo. Ik mocht zelfs een beetje meeeten van wat ze zelf op tafel hadden gezet, tegen sluitingstijd. Smaakte overheerlijk.

De volgende dag hoefden we nog maar een klein stukje naar Nehalem, onderweg hadden we dus genoeg tijd voor een wandeling. Het was een route gedeeltelijk door het bos en gedeeltelijk uitzicht op de kust. Het waaide flink en onze fleeces waren geen overbodige luxe. Verderop hebben we een vuurtoren bezocht. Deze was gerestaureerd. Helaas was er behoorlijk wat schade aangericht door vandalisme. Ze bewaken het nu beter. Om Peter zn slechte hamburgerervaring geen traumatische vormen te laten aannemen, hebben we whopper bij de burgerking gehaald. Smaakt overal hetzelfde en kan je je nooit een buil aan vallen. Het huisje in Nehalem is van alle gemakken voorzien, wasmachine, droger, vaatwasser, enz. Maar geen tv of internet. Peter moest dus naar de kroeg om de wedstrijd te zien. Omdat het hier een klein dorpje is, gaan alle restaurants om 9 uur al dicht. Gelukkig zijn we niet verhongerd............

De kust van Oregon is prachtig en erg ruig. Ecola state park is erg mooi. In de getijdepoelen die ontstaan rond de rotsen op het strand zie je allerlei zeeleven zoals krabjes, kreeftjes, zeeanemonen en zeekomkommers en zelfs zeesterren.

Vanmorgen nog hardgelopen, ik denk 6 kilometer, erg zwaar hier omdat het behoorlijk heuvelachtig is. Vandaag is het weer iets warmer zo'n 22/23 graden. Morgen gaan we naar Portland.

• 21 Juni 2013 - 08:03

Lies:

Hoi Peter en Rieny,

Wat is dit toch gezellig. Zit ik hier in mijn piyama achter de pc met een kopje koffie. De regen klettert naar beneden en ik lees ondertussen jullie verslagjes. Very entertaining! alsof ik zelf ook heel even op vakantie ben. Dank daarvoor en maar weer een fijne voortzetting van jullie reis toegewenst. Groetjes, Lies (en Frans maar die slaapt nog).