Hood River 2 - Reisverslag uit Hood River, Verenigde Staten van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Hood River 2 - Reisverslag uit Hood River, Verenigde Staten van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Hood River 2

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

08 Juni 2013 | Verenigde Staten, Hood River

Tijd voor een update! Inmiddels hebben we de oude Colombia Gorge Highway gereden en vanaf die weg de horsetail falls en the Multnomah falls bezocht. Peter is maar niet mee naar boven gegaan naar de brug halverwege de falls. We moeten nog genoeg klimmen en dalen, de knieen maar een beetje sparen dus. Ook hebben we de Bonville dam bezocht, heel indrukwekkend hoe ze zo'n grote dam hebben kunnen bouwen. Verder nog een oude brug bekeken over de Colombia river. De eerste avond hier heeft Mike (onze gastheer) ons naar een Best Western hotel gestuurd. Zouden we zelf nooit gedaan hebben. Maar het eten was heerlijk en bovendien hadden we uitzicht op de rivier. De tweede avond stuurde hij ons naar een golfclub om te eten. Gelukkig hebben we onze gps bij ons! Hier hebben we op het terras gegeten met uitzicht op Mount Hood. Voor ons geen doggiebags, dus bestellen we 1 hoofdgerecht voor ons 2. Meer dan voldoende. Mike is steeds erg laat met het serveren van het ontbijt. Dat is jammer want de halve dag is dan al om. Vanmorgen was hij er pas om 10 uur en toen moest ie alles nog klaarmaken! Vandaag had hij z'n zoontje van 10 bij zich. Een leuk spontaan joch. Het duurde maar even en hij praatte honderd uit over sport, basebal basketbal en footbal. Peter vroeg hem of hij Lillard ook kent, maar die kende hij niet. Tot ik hem een foto liet zien op de ipad van Damian Lillard en toen kende hij hem ineens wel. Volgens hem moest de voornaam erbij! Om half 12 konden we eindelijk weg om de wandeling te doen die we van plan waren. volgens mike was het een easy trail, maar dat viel ons toch wel tegen! Het was wel te doen maar zeker niet easy. Het was veel klimmen dalen. Maar de waterval was het absoluut waard. Op de parkeerplaats moest je eigenlijk een dagpermitt hebben.......en die hadden wij natuurlijk niet. En om nou 12 miles heen en 12 miles terug te rijden naar een rangerstation daarvoor, nee dank je. Gelukkig hadden we geen ticket toen we terugkwamen. Na de wandeling zijn we doorgereden naar de Timberline lodge op de zuidhelling van Mount Hood. Het was bewolkt daarboven en er lag nog heel veel sneeuw. Jas aan dus! Binnen heerlijke chili gegeten en een prachtig uitzicht op de skihelling met skiende mensen!