Parkeerboete - Reisverslag uit Lynton, Verenigd Koninkrijk van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Parkeerboete - Reisverslag uit Lynton, Verenigd Koninkrijk van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Parkeerboete

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

30 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Lynton

Even een dagje chillen is heerlijk, vooral als je een heel huis tot je beschikking hebt. Jammer dat ze tegels aan het snijden zijn en wel op zondagmorgen 8 uur!! Om 9 uur ben ik maar eens gaan vragen hoe lang ze nog bezig zouden zijn. Linda vroeg me of we er last van hadden. Ik antwoorde toen dat ik deze plek had geboekt o.a. vanwege de rustige omgeving. Ze heeft de werkers gevraagd om andere minder lawaaige, werkzaamheden te doen. Later zijn ze gaan snijden met de deur dicht en dat was prima. Konden wij genieten van het mooie weer en de rust. En nog later van de wedstrijd Engeland-Duitsland. Ik wil er niets over zeggen.

De volgende dag zijn we naar Lizard Point gereden. Dat is het meest zuidelijke punt, en we hebben daar wat rondgelopen. Iets verderop ligt een dorpje, Cadgwith. Daar hebben we de rieten huisjes bekeken met de typische Engelse tuinen. Allemaal een explosie van kleuren. Vanwege de wedstrijd zouden we op tijd naar huis, maar 1 plek wouden we nog naar toe. In mijn reisgidsje stond dat dit echt de moeite waard was. Lamorna Cove. Het zijn allemaal kliffen, maar wij dus op weg. Daar aangekomen eerst even naar het toilet, toen overleggen of we nog tijd hadden om te lunchen en vervolgens ging ik een parkeerkaartje halen. Ik meost even wachten op 2 vechtende honden en vervolgens kon ik niet de goede munten vinden, maar uiteindelijk had ik toch een parkeerkaart. Ik draai me om en wil naar de auto lopen, als ik zie dat een vrouw onze auto aan het fotograveren is. Ik loop er snel naar toe en vraag wat ze aan het doen is. Ja hoor een bon!!! Volgens haar stonden we er al eeuwen zonder kaart. Het kan nooit meer dan 7 a 8 minuten zijn geweest. Maar ze was onverwurmbaar. Balen natuurlijk, maar ja niets aan te doen. Vervolgens na de lunch wou ik toch nog even met haar praten. Ik liep naar de auto om onze andere parkeer kaartjes van die morgen te pakken. We hadden nl. overal betaald!! Ze kwam zelf naar me toe en zei dat ze een aantekening zou maken dat ze onze parkeerkaart had gezien en we moesten een brief schrijven om bezwaar tegen de boete te maken en uitleg geven dat we eerst naar het toilet waren geweest en daarna een kaartje hadden gekocht!! Het was duidelijk niet onze dag. Terug naar de B&B op de zeer smalle weg, kwamen we heel veel auto's tegen. Passeren valt niet mee. Uiteindelijk waren we thuis en de wedstrijd was al 20 minuten bezig. Peter heeft het 1e doelpunt gemist.

Later moest David erg lachen om ons parkeervehaal. Hij vond het absurd en adviseerde ons zeker een brief te schrijven.

Wordt vervolgd.

  • 30 Juni 2010 - 17:27

    Dirkje:

    Jammer van die boete, maar de foto's zijn prachtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Lynton

Zuid West Engeland

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2010

Wales

01 Juli 2010

Het zit er al bijna weer op

30 Juni 2010

Parkeerboete

27 Juni 2010

Nog steeds prachtig weer.

24 Juni 2010

Even een update
Peter en Rieny

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 65201

Voorgaande reizen:

02 November 2019 - 20 November 2019

Weerzien met Suriname

01 Oktober 2019 - 11 Oktober 2019

Weerzien met Rhodos

19 Juni 2018 - 15 Juli 2018

Reunion met Canada

18 November 2017 - 11 December 2017

Florida in november

19 Mei 2017 - 30 Mei 2017

Macedonie

15 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Australie

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Weerzien met Suriname

04 Juni 2013 - 02 Juli 2013

Oregon

03 Oktober 2011 - 14 Oktober 2011

Curacao

19 Juni 2011 - 07 Juli 2011

Op naar Scandinavie

18 September 2010 - 11 Oktober 2010

Bali

19 Juni 2010 - 04 Juli 2010

Zuid West Engeland

29 April 2010 - 04 Mei 2010

Berlijn

08 December 2009 - 29 December 2009

Visiting Tabitha in Capetown

15 December 2008 - 29 Januari 2009

Nieuw Zeeland Experience

Landen bezocht: