Ready to leave Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Ready to leave Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Ready to leave Hong Kong

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

28 Januari 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Gister hebben we geshopd, van de Ladiesmarket (goedkope Chinese Rommel) tot Baycentre (Armani, Dolce en G. Vivienne Westwood, Donna Karan enz.) Ik heb zelfs een paar Jimmy Choo laarsjes gepast....waren in de sale slechts 650 euro! Maar niet doen dus. Toen we ergens een sieradenwinkeltje binnengingen, was de prijs 850 dollar, maar een snelle rekenmachinemove liet ons weten dat wij slechts 425 hoeeden te betalen. Vanwege het Chinese Nieuwe Jaar. Geen belangstelling....is het de prijs? Nee het is niet de prijs, we hoeven het niet...350 dollar dan...300?? OK 200. Dit vond plaats binnen en minuut, maar we hebben niets gekocht.

Het eten is hier ook niet echt jofel. ij sommige stalletjes stinkt het zo erg, dat ik bijna moet kokhalzen. Er was eentje met inktvisjes en met een soort pens (zo zag het er uit) en dat stonk wel zo erg!! Maar die chinezen happen er graag in. De menukaarten wordt je ook niet vrolijk van, gepocheerde kippeklauwtjes en gestoomde varkenstong. Need I say more? Voor we naar het vliegveld gaan, eten wij nog eventjes bij de KFC!
s Avonds zijn we de stad in gegaan om het Nieuwjaarsvuurwerk te zien. Er waren ontelbare mensen op de been, maar er was geen gedrang of zo. Het vuurwerk was spectaculair, we konden niet heel erg dichtbij komen, want dan had je zeker 4 a 5 uur in de kou je plek moeten vasthouden. En dat adden wij er niet voor over.

Het valt ons op dat Chinezen (althans hier in Hong KONG) luidruchtig zijn, constant voordringen en niet kijken waar ze lopen. Die mensenmassa is niks voor mij.

Vandaag zijn we naar Kowloon Park geweest. Peter werd natuurlijk weer aangeproken door iemand (waarzegger). Volgens deze waarzegger zou maart een gelukkige maand worden............en ja hij wou er geld voor hebben.

Verder hebben we een rondvaart met de ferry gedaan. Mooi gezicht, al die skyscrapers vanaf het water. Het is nu 17.10 HKtijd. 21.00 worden we opgehaald en 0.30 vertrekt ons vliegtuig. Het is hier ongeveer 12 tot 14 graden, zodat we alvast konden wennen aan NLtemp. HK verlaten is minder erg dan NZ verlaten.

We zien jullie allemaal snel!!

• 28 Januari 2009 - 09:09

Hetty:

Fijne reis terug naar huis en tot gauw in het opnieuw ijskoude Holland!
    liefs Hetty

• 28 Januari 2009 - 10:02

Simon En Ma..:

Hong Kong dus een beetje tegen gevallen? Maar toch hebben jullie heel veel gezien en mee gemaakt..Prachtig toch..Hoop dat jullie een goede en behouden vlucht terug naar nederland zullen hebben...HOERA.HOERA,Welkon thuus in leeuwarden..Voor nou eerst de hartelijke groetjes van mij en Ma...Doei Simon....