Afscheid - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

26 Januari 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Gister naar Akaroa gereden. Prachtige weg met mooie uitzichten. Heel veel vogels ook. Reigers, wilde ganzen, oistercatchers enz.
Akaroa ligt op de Banks Peninsula en ligt middenin een grote krater. Het was die dag nog warmer. s'Avonds hebben we gegeten bij Katryn en Kai, onze hosts. Ze hadden ons uitgenodigd en het was heel gezellig. Katryn had lekker gekookt, kipschotel met aardappeltjes en salade, als toetje uiteraard pavlova met vruchten en slagroom. Lily, hun herder brandde haar tong aan de ovenschotel....eigen schuld. Vanmorgen heeft Kai ons weggebracht en het afscheid viel ons zwaar. Soms ontmoet je mensen waar je onmiddellijk en klick mee hebt. Het is dan jammer dat je zo snel al afscheid moet nemen. Maar het maakt deze reis wel extra bijzonder. We hebben zoveel lieve mensen ontmoet, waar we mee gelachen en gepraat hebben. Inmiddels zitten we in Hong Kong, na een vlucht van 1.30 uur naar Auckland en vandaar uit 10 uur naar Hong Kong. Het is hier een stuk frisser! We hebben bijna niets gekocht en toch flink overgewicht. Volgens mij zijn de koffers gekrompen. Gelukkig hoefden we niet bij te betalen. Morgen en overmorgen Hong Kong verkennen en dan zijn we donderdag weer thuis. Allebei behoorlijk moe van de vlucht. Het is hier Nieuwjaar en de Chineze gasten in het hotel lopen te lachen en schreeuwen op de gang. Erg irritant. Ik zet nog even wat nieuwe foto's klaar.

• 26 Januari 2009 - 13:51

Ingrid:

Ik heb ontzettend genoten van jullie reisverslagen. Geniet die laatste paar dagen nog en tot snel ziens

• 26 Januari 2009 - 14:49

Jitta:

Lieve Rieny en Peter,
    Wat een bijzondere reis hebben jullie gemaakt, en wat hebben jullie ontzettend veel gezien! Hong Kong zal wel wennen zijn, misschien haast teveel? Heel veel plezier nog en tot horens! XXX Jitta

• 26 Januari 2009 - 15:38

Simon En Ma...:

Geniet nog maar maar even , de komende twee dagen in hong kong..Daarna een prettige en behouden vlucht terug naar nederland toegewenst...Groetjes en heel veel liefs toegewenst..Doei Ma en Simon..

• 26 Januari 2009 - 18:37

Jan:

hoi,hele mooie foto,s
    volgens mij hebben jullie er geen spijt van.
    zeg maar zo,,,het kost je een paar centen, maar dan heb je ook wat
    veilige vlucht,
    gr jan

• 27 Januari 2009 - 06:35

Dirkje:

Jullie hebben een fantastische vakantie gehad. Zoveel moois bekeken en zoveel lieve en bijzonderen mensen ontmoet. Dat pakt nooit meer iemand van jullie af. Het zit in je hart en hoofd. En natuurlijk al die prachtige foto's. Geweldig.
    Ik wens jullie nog een paar fijne dagen in Hong Kong en een hele goede vlucht toe. Liefs, Dirkje