The Sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu The Sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

The Sounds

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

19 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Inmiddels minus 5 geweest. Beetje een teleurstelling, qua grootte dan. Ik had een redelijk grote ruimte verwacht, maar het is niet meer dan een veredelde koelcel. De term rond-leiding is dan ook lichtelijk overdreven. Maar wel leuk om mee te maken. De glazen van ijs moest je met 2 handen vastpakken, anders liet je ze vallen. De volgende dag verder naar Te Anau, uiteraard voor de Milfordsound. Ook dit was niet een hele lange rit. We hebben nog een omweg gemaakt naar Lake Manapouri en hier gewandeld. De foto van de hond is daar genomen. Grappig om te zien dat de kleine Jack Russel zeer fel z'n met moeite veroverde stok verdedigde tegen 2 veel grotere honden. In Te Anau hebben we een kleine cottage voor onszelf, met uitzicht in de verte op lake Te Anau en de bergen. De mensen van de B&B hebben ook een Jack Russel. Zondag vroeg weg naar Milford Sound. We moesten de boot van kwart voor 12 halen en hadden dus op de heenweg geen tijd om ergens te stoppen, al was dit nog zo verleidelijk. De land-schappen zijn adembenemend. Des te dichter we Milford Sound naderden, des te indrukwekkender het landschap werd. De zeer steile bergen komen steeds meer op je af en de vegetatie is regenwoud met veel mos aan en op de bomen, veel varens enz. beetje sprookjsachtig eigenlijk. Voor de Homertunnel moesten we stoppen, omdat het eenrichtingverkeer is. Daar heb ik snel wat foto's genomen van een Kea (soort bergpapegaai). Deze vogels eten de deurrubbers en wissers van je auto, als je niet oppast. Na de Homertunnel werd het nog mooier. Je kan duidelijk aan het landschap zien, dat het gevormd is door gletsjers. Op de parkeerplaats bij Milford Sound waren behoorlijk veel sandflys. Gelukkig hadden we spray bij ons. De boottocht door Milford sound (eigenlijk is het een fjord) is absoluut de moeite waard. Gelijk in de haven zagen we dolfijnen! En de watervallen zijn prachtig en het zijn er ook zoveel. Verder nog zeehonden gezien en meer dolfijnen. Ze zwemmen voor de boot uit omdat ze dat leuk vinden. Op de terugweg naar de haven zijn we gestopt voor het onderwater-observatorium.Hier kun je zien door ramen, wat er onder water leeft in de sound. Dit behoort zeker tot de top 3 must see in NZ. Een hele ervaring. Terug op Milfordroad nu wel tijd om o.a. te stoppen bij the Chasm. Hier valt het water met enorm geraas naar beneden en heeft vreemde gaten gevormd in de rotsen. Het lijkt bijna een kunstwerk. En toen begon het te regenen......maar dat vonden we niet erg. In de sound hebben we prachtig weer gehad, terwijl daar 7 meter regen op jaarbasis valt!! Ons hoor je niet klagen. Moe maar voldaan na een lange dag van zoveel indrukken, kan je goed slapen.

Tot horens

• 19 Januari 2009 - 05:47

Jimmy:

Minus 5,.. ziet er wel grappig uit.. de jagermeister stond al koud zag ik.

• 19 Januari 2009 - 12:03

Jan En Annie:

Hey Peter en Rieny.
    Wauw wat een mooie vakantie. Eentje om nooit te vergeten. Maar daar zorgen die prachtige foto's wel voor. Geniet nog maar lekker even!
    Hartelijke groeten, Jan en Annie.

• 19 Januari 2009 - 18:46

Hey Hallo!:

Wat zien jullie er goed uit!! Ik heb op dit moment probleempjes met mijn vaste lijn en ben tijdelijk niet bereikbaar. Ik hoop dat dit snel opgelost is!

Groetjes en liefs,

Wendy

• 20 Januari 2009 - 15:23

Simon En Ma....:

Heel mooie fotos hoor..Geweldig dat we een beetje met jullie mee kunnen reizen.Zoo kunnen wij ook een beetje zien wat jullie allemaal mee maken.Gewoon geweldig hoor.GEniet er nog maar even van..Doei voor nou.Heel veel liefs toegewenst..Groetjes van Ma en mijzelf.....