Easy does it - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Easy does it - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Easy does it

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

16 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Wanaka is een leuk klein plaatsje aan een meer. Onze B&B kijkt uit op de Cluthariver. Het is warm, 27 gr. We hadden even behoefte om rustig aan te doen en dat hebben we ook gedaan. Laat opstaan (9 uur), rustig ontbijten en daarna op pad voor een ritje. We zijn richting Mount Aspiring gereden. Onderweg even uitgestapt om een Lord of the Rings-lokatie in ons op te nemen. De bergen zijn hier prachtig en de velden en bermen staan vol met lupines, vingerhoedskruid en ridder-spoor. Heel mooi gezicht. 's Middags een wandeling langs het meer gemaakt en het was zo warm. Maar goed om te wandelen.'s Avonds heb ik hert gegeten (op advies van Ian, onze host). Het viel ons nl. op dat je zoveel herten zag (in plaats van koeien zeg maar) en omdat deze herten dus worden gefokt voor het vlees, hebben ze geen sterke wild-smaak zoals bij ons. En Ian had gelijk. Het was heerlijk. De vol- gende dag door naar Queenstown (een rit van 80 km), dus nog een dag rustig aan. Onderweg gestopt in Arrowtown, een oud gouddelvers-plaatsje, waar ze de oude gebouwen gerestaureerd hebben. Er was zelfs een oude Chinese nederzetting met piepkleine lemen hutjes en zinken daken. Chinese goudzoekers hebben hier gewoond rond 1850 en later. Je kan het je bijna niet voorstellen, zo klein zijn die hutjes en het kan hier heel koud zijn in de winter. Heel veel informatieborden over hoe deze Chinezen gediscrimineerd werden in die tijd en hoe het hun verging na het goudzoeken. Erg mooi gedaan allemaal. Na Arrowtown doorgereden naar Queenstown en deze weg was weer zo'n kronkelweg, berg op en berg af met hele mooie uitzichten. Queen-stown is erg toeristisch, maar wel gezellig. De straten zijn niet zo breed (zoals in Amerika) en dat doet gelijk wat gezelliger aan. En we hebben een reservering gemaakt voor -5! Dit is een bar, waar alles van ijs is, het meubilair, de vloer, de wanden, de glazen enz. We krijgen een rondleiding van een half uur met 1 cocktail, jas, muts en wanten krijg je daar. Ben benieuwd.

Volgende keer horen jullie hoe het was.

• 16 Januari 2009 - 23:04

Evie:

-5: kan geen kwaad hoor, weten jullie ook weer even hoe dat 'aanvoelt' (terwijl wij hier maar wat graag die 27 graden even zouden willen 'aanvoelen' !!!)
    xje