Pancake Rocks - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu Pancake Rocks - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

Pancake Rocks

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

10 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Gister zijn we met de boot naar een strandje gevaren in het Abel Tasman NP, daar afgezet en vandaar uit gingen we een wandeling maken. De boot kwam ons een paar stranden verderop weer oppikken, dus er was wel een tijdslimiet. Je moet de boot wel halen zeg maar. We hadden geen tijd om lang te pauzeren, maar onderweg toch even kunnen lunchen. Dit park is prachtig. De stranden zijn goudgeel en vanaf het wandelpad had je hele mooie uitzichten op de verschillende beaches/bays. Wij moesten teruglopen naar Anchorage Bay en het laatste stuk hebben we een shortcut genomen. Dit kon omdat het eb was. We hebben wel natte voeten gekregen (en schoenen) omdat er toch nog wel diepe watergeulen over het strand liepen en daar moesten we wel doorheen. Uiteinde-lijk waren we ruim op tijd voor de boot. Ik zei nog tegen Peter dat we nog nooit op zoveel boten hadden gezeten in een vakantie! Vandaag op weg naar de Pancake Rocks. Een hele mooie rit, langs de rivier de Buller. IJsblauw water met dikke rotsblokken in de rivier. Op een gegeven moment bereik je de westkust van het Zuidereiland met de Tasmanzee. Hier zijn we naar Cape Foulwind gereden voor het uitzicht en even verderop naar de zeerobbenkolonie. Prachtig gezicht, maar wel moelijk te ontdekken die beesten. Tussen de rotsblokken zijn ze bijna niet te zien. Een half uur verderop aan de kust zijn de PancakeRocks en die wou ik heel graag zien. Het is ook een prachtig gezicht, al die laagjes op elkaar. Het was geen hoog tij, zodat er eigenlijk maar 1 blowhole was. Voor spectaculaire waterpartijen moet het echter ook redelijk winderig weer zijn en we hadden prachtig weer vandaag. Geeft niet, het was zonder dat ook al geweldig om te zien. Het was een lange dag, dus waren we blij dat we bij Breakers aankwamen, onze B&B. Pal aan het strand, je hoort en ziet de zee. Ik heb nog even wat zonsondergangopnames gefotografeerd. Morgen gaan we door naar de glaciers.

• 10 Januari 2009 - 19:17

Jan Brunsting:

Hoi Luitjes,
    Als ik dat zie en lees, dan heb je ook helemaal niets te klagen. ik ben benieuwd als de tasmanien deval nog langs komt. Geniet nog ff van de natuur en de omgeving, gr Jan

• 11 Januari 2009 - 07:07

August En Akkelien:

Wij genieten van jullie prachtige verhalen.
    groetjes August em Akkelien
    p.s. hier is alles okee.