warm - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu warm - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Peter en Rieny Faber - WaarBenJij.nu

warm

Door: Rieny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Rieny

01 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Napier

Het is vandaag 1 januari en het is 28 graden. We hebben niet het gevoel dat het nieuwjaarsdag is. Gister zijn we naar Tongariro NP geweest en hebben daar een wandeling gemaakt van 2 uur naar de Taranaki waterval. Heel indrukwekkend dit park, omdat er 3 of 4 vulkanen zijn. De laatste uitbarsting was van vulkaan Ruaepehu in 1995. Hier zijn ook mensen door omgekomen. Verder zijn hier delen van de film Lord of the Rings opgenomen (Mordor o.a.) Helemaal boven op de berg, in de winter een skigebied, konden we zien waarom dit als filmlokatie was gekozen. Er liggen allemaal zwarte lavebrokstukken en het ziet er behoorlijk sinister en onherbergzaam uit. Je moet je fantasie een beetje gebruiken, want Nieuw Zeeland had als eis gesteld dat na het filmen, alles weer in oude staat terug moest worden gebracht. Er is dus niets meer van terug te zien. We zijn niet lang boven gebleven,want het was behoorlijk koud.Tijdens de wandeling kon je goed zien dat je in vulkanisch gebied liep. Gestolde lava met dikke stenen er in, heel woest allemaal Maar ook heel mooi, en de waterval was indrukwekkend. Er was een steile klif en vanaf die klif kwam de waterval naar beneden. Later vertelde Brian (B&B) dat daar het eind was van een lavastroom. Vandaag zijn we aangekomen in Napier en het is hier heet. Onze B&B is een oud artdecohotel met uitzicht op zee. Helaas wel aan een drukke weg. Maar ik denk dat het in de avond wel wat rustiger wordt. Er zijn dan in elk geval geen badgasten meer aanwezig. Morgen gaan we een excursie doen naar een Jan van Gentkolonie. Gaan we ook gelijk andere foto's plaatsen.

• 01 Januari 2009 - 09:50

Ma En Simon..:

Nog een voorspoedig en gezond nieuwwjaar toe gewenst...
    fijn dat jullie zo genieten van de natuur en van die heerlijke ZON...Hier is het ook zonnig ,maar koud...
    Heel veel liefs...
    Groetjes van Ma en Simon...

• 01 Januari 2009 - 10:45

Maarten En Joyce:

Een gelukkig en gezond Nieuwjaar. We zijn jaloers op jullie, want wij konden de weg naar de Ruapehu niet op omdat die was afgesloten wegens sneeuw. Mooie foto's en leuke berichtjes.
    Veel plezier verder.

• 01 Januari 2009 - 13:26

Jan En Annie:

Hallo Peter en Rieny,
    Jullie ook een gelukkig en gezond 2009 toegewenst. Wat een prachtige foto's.Jan heeft vandaag even op de schaatsen gestaan. Het dooit nu maar voor het weekend verwachten ze al weer matige vorst. Veel vakantieplezier nog en tot horens.

• 01 Januari 2009 - 14:40

Evie:

Als eerste natuurlijk ook voor jullie een fantastisch 2009 toegewenst!!
    Wat een prachtige verhalen hier, ik blijf jullie volgen. Enne.... 28graden (ik ben NIET jaloers), geniet van alles, zo te zien aan de foto's moet dat toch zeker lukken.
    Tútsje út Dokkum xxx

• 01 Januari 2009 - 21:53

Ro En Mo:

Thanks voor de SMS, die van ons nog gekregen?

Geniet lekker en inderdaad, een fijn jaar toegewenst.

• 02 Januari 2009 - 08:20

Herman Silvius:

Peter en Rieny een héél gelukkig en gezond 2009 gewenst!!

Geniet van jullie reis. De verslagen zijn echt leuk om te lezen.

Groeten

• 02 Januari 2009 - 09:06

Gerda:

Ook nog een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! Een mooier begin kun je toch haast niet verzinnen met jullie langgedroomde verre reis! Ik reis een beetje mee en geniet van de verhalen en de foto's.

• 03 Januari 2009 - 09:09

Elles Kooy:

Hoi Peter en Rieny,

Wat vreselijk dat ik je helemaal geen fijne vakantie heb gewenst. Ik wist wel dat je ging, maar niet wanneer. Heel veel plezier samen daar in verweggiestan enne.... nog de beste wensen voor 2009.

Groetjes,
    Elles

• 06 Januari 2009 - 12:14

Jitta:

Beter laat dan nooit: nog een gelukkig 2009! Fijn om het zo in te luiden. Leuk om mee te leven (vooral vanaf de werkplek).
    Dikke kus,
    Jitta